سخنرانی #مسعود_رجوی در میتینگ مجاهدین در دانشگاه تهران در آستانه اولین انتخابات مجلس شورای ملی - ۲ اسفند۱۳۵۸
سخنرانی مسعود رجوی در میتینگ مجاهدین در دانشگاه تهران
در آستانه اولین انتخابات مجلس شورای ملی
افشای توطئه حذف مجاهدین و نیروهای ترقیخواه و انقلابی
۲ اسفند۱۳۵۸
 
بعضی زمزمه‌ها و نغمه‌های ناساز شنیدیم که گفته‌اند
کسانی که در رأی‌گیری قانون اساسی شرکت نکرده‌اند
حق ندارند نامزد مجلس بشوند
این مطلب از چند جهت محکوم و مردود است
 
حتی در خود قانون اساسی شما چنین چیزی وجود ندارد
کسی که رأی نداده حق نظر ندارد
معنای این‌که حق نظر نداری چیست؟
یعنی یا حرف مرا تأیید کن یا از نظر سیاسی بمیر!
اگر از اول می‌فرمودید که یا رأی من یا برو پی کارت بهتر بود!
 
اگر مسلمانید که البته می‌دانیم نیستید و جز ظاهر آراسته ندارید
حرف قرآن این است که مبادا کین توزی و ناراحتی شما نسبت به یک گروه باعث خروج
شما از جاده حق نسبت به آن گروه بشود
 
هر چه می‌خواهید با ما دشمنی کنید ولی ما اتمام‌حجت می‌کنیم
که خروج از جاده عدل و انصاف برای خودتان قبل از همه زیانبار است
با بستن راههای فعالیت قانونی راههای غیرقانونی را بازنکنید
ما برای خودتان می‌گوییم و الا ما که عادت داریم: ۱۵سال
 
مسعود رجوی دانشگاه تهران ۲اسفند۱۳۵۸:
در آستانه مهم‌ترین شورا و حیاتی‌ترین شورا- یعنی مجلس شورای ملی –بعضی زمزمه‌ها و نغمه‌های ناساز شنیدیم گفته‌اند کسانی که در رأی‌گیری قانون اساسی شرکت نکرده‌اند، حق ندارند نامزد مجلس بشوند. این مطلب از چند جهت قابل توجه است، و در هر صورت محکوم و مردود است.
اول از نظر خود قانون و از نظر حقوقی، در همین قانون اساسی تشخیص صلاحیت کاندیداها به عهده خود مردم است، آنها هستند که به کسی که بخواهند رأی بدهند و در صورتی که نخواهند رأی ندهند. در هیچ جای جهان هم هیچ سیستم حقوقی نیست، حتی در خود قانون اساسی الآن چنین سابقه‌ای وجود ندارد که کسی که رأی نداده باشد حق نظر نداشته باشد. معنای این مطلب که حق نظر نداری چی است؟ یعنی باید رأیی بدهید که من می‌خواهم، یعنی بزبان ساده‌تر یا حرف مرا تأیید کن یا از نظر سیاسی بمیر! و این هم استبداد است. می‌گوئید نه! این همه تیغکش و چماق به‌دست (اشاره به مهاجمان و راستهای کنار خیابان) آخر اگر قرار بود رأی و نظر یکی باشد دیگر شورا لازم نبود. اگر صحبت نظام واحد و خانواده واحد هست، پس دیگر این حرف‌ها چیست؟ ما اگر یک خانواده واحد هستیم، فرض کنید ۵نفر نشستیم صحبت کردیم – که البته ننشسته‌ایم تابه‌حال نکردیم – نشستیم صحبت کردیم فرضاً ۳نفر موافق بودند، یک نفر هم مخالف و یکی هم گفت رأی من ممتنع است یا هر چیز دیگری آنوقت شما به او می‌گوئید دیگر شرکت نکن. خوب اگر از اول می‌فرمودید که یا رأی من یا که برو پی کارت بهتر بود. اگر در نظام واحده قرار باشد همه گروهها و اقشار مردم درش بگنجند، شما همیشه یک اقلیت دارید، مگر می‌خواهید آنها را به دریا بریزید؟... . . تأسف‌آور است که ما اینجا بایستی الفبای حقوق را یادآور بشویم. می‌فرمائید ما برویم برای خودمان یک قانون اساسی دیگر درست بکنیم؟ عجیب است! مگر این قانون نمی‌خواهد به ما شمول داشته باشد؟ مگر نمی‌خواهد بر ما هم حکومت و تکلیف بکند؟ پس اگر تکلیف می‌کند حق هم در مقابلش هست. به‌عنوان مثال، فرض کنید ما مورد ستمی قرار گرفته‌ایم، مثلاً خانه‌مان را دزد زده است، حال عرض حال می‌دهیم به شهربانی یا به دادگستری، که آقا بیائید به این مسأله رسیدگی کنید. خوب همان دم در باید بگویند برو، تو رأی ندادی پس حق هم نداری که از مزایای قانون استفاده کنی. آخر مگر همیشه تکلیف با حق عجین و ممزوج نیست.
 
دوم از نظر فلسفه حقوق اسلام این طرز عمل – طرز عمل اوت کردن دیگران – دقیقاً بر ضداسلام و به‌مثابه شرک است، می‌گوئید نه، بفرمائید علی (ع) نهج‌البلاغه: «جعل سبحانه من حقوقه حقوقاً افترضها لبعض الناس علی بعض» خدای سبحان و منزه حقوقی قرار داده است، حقوقی که بعضی‌ها از آنها واجب می‌شوند بر عده‌ای از مردم در مقابل بعضی دیگر.
«فجعلها... فی وجوه‌ها» : این حقوق متقابل را – حق و تکلیف را – هم سنگ و در مقابل یکدیگر قرار داده.
یوجب بعض‌ها بعضاً، بعضی از این قوانین در برابر برخی دیگر واجب می‌شود – تکلیف در مقابل حق - «و لا یستوجب بعض‌ها الا ببعض» واجب نمی‌شود بعضی از اینها مگر در مقابل بعضی دیگر، اگر یکی نباشد دیگری هم واجب نیست، اگر حقی نباشد تکلیفی نیست.
داستان دقیقاً مثل این است: شما از یکی صد تومان طلبکار هستید. ما برای خلقمان صد تومان فرضاً حقوق می‌طلبیم، یک تومانش را بیشتر ندادند، حالا آمدیم می‌گوئیم آقا یک تومانی را بدهید، می‌گویند چون نپذیرفتی که اصل حق خلق ایران یک تومان بود، یک تومان را هم به تو نمی‌دهیم. این کجای دنیا رسم است.
از نظر مسائل آینده‌ای که این طرز عمل به‌وجود می‌آوردـ طرز عملی که هرکس رأی نداده حق نظر نداره ـ اولا در هر دوره ببینیم اگر هر که رأی نداد در دور بعدی حق نظر نداشته باشد. و همینطور آن هم که در دور بعدی رأی نداد، در دور بعد از آن حق نظر نداشته باشد، پس در دور آخر چه کسی خواهدماند؟ از این مهمتر وقتی جلوی فعالیت‌های قانونی ما سد می‌شود آیا غیرمحتمل است که فعالیت‌های غیرقانونی آغازبشوند؟ این اول کاره آخرش را دولتهای قبلی چشیده‌اند «وکان مِنهم أشَدّ قُوَّه» و بسیار از این‌ها هم قدرتمندتر بودند
 
بنابراین ما هشدار می‌دهیم، هشدارمان خیرخواهانه است، نیکوخواهانه است. این هشدار به‌مثابه یک اتمام‌حجت اجتماعی است و نه ما که مبادا آنهایی که آن دفعه سال روز وفات پیامبر را و نماز جمعه را وسیله فشار برای حذف ما کردند، این دفعه هم به این فکرها بیفتند. هر چه می‌خواهید با ما دشمنی بکنید بگوئید جاسوسیم، دزدیم، شرقی هستیم، ولی ما اتمام‌حجت می‌کنیم که خروج از جاده عدل و انصاف برای خودتان قبل از همه زیانبار است.
اگر مسلمانید که البته می‌دانیم نیستید و جز ظاهر آراسته ندارید، بله اگر مسلمانید، اگر مسلمانید حرف قرآن این است که «لایجرمنکم شَنئان قوم علی إلا تعدلوا» ما که کار زشتی نکردیم اما مبادا کین‌توزی و ناراحتی شما نسبت به یک گروهی باعث خروج شما از جاده حق نسبت به آن گروه بشود، جاده انصاف.
 
بنابراین بیائید خودتان به‌دست خودتان با بستن راههای فعالیت قانونی راههای غیرقانونی را باز نکنید. ما برای خودتان می‌گوئیم والا ما که عادت داریم؛ ۱۵سال. از این فرصت که تمام نیروها حاضر شده‌اند به‌رغم همه محدودیتها مشتاقانه باز هم شرکت بکنند، باز هم همکاری بکنند استفاده بکنید، ما زندگی و فعالیت در یک نظام قانونی را پذیرفته‌ایم که تابه‌حال از حق قانونی، شرعی، اخلاقی دفاع از خودمان هم استفاده نکردیم. شنیدید ما یک گلوله شلیک کرده باشیم. یک مورد حتی، ولی هیچکس، هیچکس از مقامات مسئول نیآمد به ما بگوید که داستان شما چیست؟ و بر سر شما چه می‌گذرد؟ اما اگر پیوسته یک عده‌ای بخواهند با چماق و گلوله به‌ما بتازند و هیچ مقام مسئولی هم جوابگو نباشد، دیگر تکلیف چیست؟ بگذارید صریح‌تر بگوئیم، این نمی‌شود که ما تا به ابد هی تقاضا و استدعای آرامش بکنیم، یک سازمان سیاسی تا نقطه مشخصی می‌تواند کنترل هوادارانش را در اختیار داشته باشد. اگر این بار هم حق کشی بشود، اگر فشار زیاد بشود برای حذف ما، اگر باز هم عید و عزا و جمعه تبدیل بشود با این تلویزیون بوسیله‌ای برای فشار، آن وقت ما از حالا می‌گوئیم که در مقابل آرامش از خودمان سلب مسئولیت می‌کنیم.
آخر ما این درد را به که بگوئیم، بر سر راه آذوقه رساندن به مردم سیل‌زده‌مان در خوزستان باید از میان انبوه چماق رد بشویم (مرگ بر ارتجاع) اموال و اشیایی که با خون جگر از جنوب شهرها از پول توجیبی بچه‌ها جمع کردیم و اجناس خریدیم، برای رساندن به آن مردم، غارت می‌کنند. و بعد هم با کمال پررویی و وقاحت یک روزنامه معلوم‌الحال می‌نویسد که ما رفتیم و اموال مربوط به سیل‌زده‌های گرسنه و فقیر را برای خودمان برداشتیم. آخر کینه‌توزی و آزمندی تا کجا؟
 
مجاهدین دزدیدند؟ مجاهدین بردند؟ نه خودشان این توان و سازماندهی را دارند که به درد مردم برسند و نه ما را می‌گذارند. «لا أقسِمُ بالنفس اللَوّامةَ» براستی که نفس لوامه و سرزنشگر چیز خوبی است. شرم و حیا هم چیز خوبی است، آخر مگر ما پول می‌خواستیم؟ اگر ما پول می‌خواستیم که امروز عزیز کرده بودیم. امروز توی سرمان نمی‌زدند، سر هر چیزی. می‌گفتند از این‌ها بهتر مسلمان وجود ندارد. مگر به همین ترتیب نبود که این‌همه مجاهدین امروزی مدل بعد از انقلاب پیدا شدند، مگر به همین ترتیب نبود که به یک عده دربست یک روزنامه رسید، و روزنامه‌های ما به آتش کشیده شد.
مطلب بعدیمان مربوط به دو مرحله‌ای کردن انتخابات است. در قانون اساسی جز در یک مورد و آن انتخابات ریاست جمهور، دو مرحله‌ای کردن انتخابات نداریم. در تمام ادوار گذشته و تاریخ مشروطه هم سابقه ندارد. عجبا چطور تابه‌حال به‌دلیل کمبود وقت و فرصت همه نظرخواهی‌ها با حداکثر سرعت به اجرا گذاشته می‌شد، ولی این دفعه از آنجایی که ممکن است کاندیداهای انقلابی و ترقیخواه به مجلس راه پیدا بکنند مسأله عکس می‌شود. اکثریت قریب به اتفاق سازمانهای سیاسی، شخصیت‌ها، مخالف‌اند، ولی باز هم دو مرحله‌ای به قوت خودش باقی است. آخر مگر نظر و رأی مردم ارزشی ندارد؟
 
باز هم تا آنجا که من دیدم و خواندم فقط و فقط در یک مورد، یک روزنامه بود که از دو مرحله‌ای دفاع کرده بود که عین گفتارش را برایتان فقط می‌خوانم. در شماره ۲۳بهمن این‌طور نوشته: «بعضی از گروهها به دو مرحله‌ای شدن انتخابات و شرط اکثریت مطلق حمله می‌کنند. زیرا اگر اکثریت نسبی معیار انتخاب باشد آنها با استفاده از کثرت داوطلبان نمایندگی و تشکل سازمانی خود احتمالاً می‌توانند به مجلس راه پیدا کنند. به‌عبارت دیگر آرای مردم در ۳۰ نماینده جمع نمی‌شود، و سازمانها و احزاب و گروه‌های کوچک می‌توانند (ببینید ترس از کجاست) با استفاده از عدم تشکل (سایرین) به مجلس راه پیدا کنند. اما، اما از آنجایی که مجلس بایستی سمبل حاکمیت و اراده ملت باشد نمایندگان بایستی اکثریت مطلق را به‌دنبال خود داشته باشند».
به به چشم ما روشن. بعضی‌ها از کی به حاکمیت و اراده خلق اعتقاد پیدا کرده‌اند؟ این روزها بعضی‌ها چقدر سهل و آسان تغییر چهره می‌دهند.
نکته بعد مربوط به مقامات برگزار کننده رسمی انتخابات است. باز هم اینجا ما با یک پدیده نوظهوری مواجهیم، آخر چطور می‌شود که من خودم هم کاندیدا بشوم و هم مسئول اجرای انتخابات. لابد خودم خیلی به خودم اعتماد دارم! درست ولی آخر شما چه؟ بگذارید ماده ۱ قانون ممنوعیت وزرا و معاونین و رؤسای دوایر دولتی در موقع انتخابات نمایندگان مجلس دوره تقنینیه مصوب تیرماه ۱۳۰۲ یعنی ۵۶سال پیش را بخوانیم ببینیم ما چقدر جلو رفتیم؟
«ماده ۱: کلیه رؤسای دوایر دولتی از انتخاب شدن به عضویت مجلس شورای ملی در حوزه مأموریت خود محروم خواهند بود و هم‌چنین وزراء و معاونین موقع انتخاب از تمام مملکت» این مال ۵۶سال پیش. آخر این‌که نمی‌شود هم خدا و هم خرما، چه انتخاباتی است که من هم برگزار بکنم و هم کاندیدایش بشوم. این‌یک رسم مردم‌پسندانه است؟ آیا این‌یک سنت انقلابی است؟
 
آخرین مطلب نظارت همه‌جانبه عموم مردم، عموم نیروها به‌نحوه رأی‌گیری، انتقال و شمردن و اعلام آرا که بایستی از هر گونه تقلب و دغلکاری مصون باشد. راهش این است که از ابتدا تا انتها در هر حوزه و بر سر هر صندوق نماینده هر نیرو و هر کسی که می‌خواهد حضور داشته باشد، یا اگر می‌گوئید این نمی‌شود، تعداد نظار زیاد است، هیأت نظارت از افرادی انتخاب بشوند که صلاحیت تک‌تکشان مورد تأیید همه باشند نه این‌که یک انجمن نظارتی باشد که تمایل گروهی خاص درش موج بزند. نمی‌خواهم گذشته را زنده بکنم ولی انتخاباتی که در مردادماه گذشته برگزار شد آئینه تمام نمای این خلافکاریها بود که بایستی قاطعانه جلویش گرفته بشود.
 
و در پایان باید تصریح بکنم ما مجاهدین با توجه به فشارهایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری منتهی به حذفمان شد، با توجه به اهمیت یک شورای واقعی این بار دیگر بر آنیم که علاج واقعه را قبل از وقوع بکنیم و به همین مناسبت از تمام نیروهای راستین از تمام نیروهای مردمی تقاضا می‌کنیم که با گفتن و نوشتن اصرار بکنند تأکید بکنند تا کار از کار نگذرد. باید هشیاری نشان دهیم و الا بعد چه فایده دارد.
و بر همین اساس ما اعلام می‌کنیم که اگر این بار هم، وسایل حذف همهٔ کاندیداهایی که رأی نداده‌اند در رفراندوم قبلی، فراهم بشود دیگر این انتخابات مشروع نخواهد بود.
سلام بر خلق- سلام بر آزادی
(از نشریه مجاهد سال اول – فوق ا لعاده شماره ۲انتخابات –یکشنبه ۵اسفند ۱۳۵۸)
🙏لطفا به اشتراک بگذارید    
شهریور 19, 1402

دیدار خانم #مریم_رجوی با خانم دومینیک آتیاس رئیس هیأت مدیره بنیاد وکلای…

in مریم رجوی

by Super User

https://vimeo.com/861362830دوشنبه ۱۳شهریور، مریم رجوی با خانم دومینیک آتیاس، رئیس هیئت مدیره بنیاد وکلای اروپایی دیدار…
مهر 24, 1402

#مسعود_رجوی: خامنه‌ای اکنون فلسطین را بر سر نیزه‌های نظام و پاسداران آن…

in مسعود رجوی

by Super User

مسعود رجوی -۲۳مهر ۱۴۰۲ خامنه‌ای به‌رسم عمرو عاص و معاویه که قرآن بر سر نیزه…
ارديبهشت 08, 1402

خانم #مریم_رجوی: آن‌چه در خیابان‌های ایران جاری‌ست، امتداد یک نبرد چهل ساله…

چهاردهه است که یک نبرد شگفت‌انگیز و پرامید برای احقاق اساسی‌ترین حقوق مردم ایران در…
ارديبهشت 03, 1401

تبیین جهان قسمت بیست و نهم - #مسعود_رجوی - آموزشهای ایدئولوژیکی #مجاهدین…

in تبیین جهان

by Super User

قاعده تطبیق را در قلمرو اجتماع نیز، تعقیب می‌کنیم. ببینیم تطبیق و تطابق، یا این…
ارديبهشت 28, 1403

خانم #مریم_رجوی: فراخوان به اقدام فوری ملل‌ متحد و شورای #حقوق_بشر و…

in توییت مریم رجوی

by Super User

فراخوان به اقدام فوری ملل‌ متحد و شورای #حقوق_بشر و نماینده ویژه برای نجات #رضا_رسایی…
فروردين 07, 1403

میلاد امام حسن مجتبی (ع) در آزمایشی سنگین‌تر از عاشورا – قسمت…

in مسعود رجوی

by Super User

https://vimeo.com/814752511 امام حسن مجتبی (ع) گوهر برگزیده رسول خدا در آزمایشی سنگین‌تر از عاشورا سخنرانی…
ارديبهشت 07, 1403

خانم #مریم_رجوی: در ۲۵فروردین رژیم مجبور شد نقاب گروه‌های نیابتی را کنار…

in توییت مریم رجوی

by Super User

در ۲۵فروردین رژیم مجبور شد نقاب گروه‌های نیابتی را کنار بگذارد و خودش مستقیم وارد…
ارديبهشت 19, 1402

توییت خانم #مریم_رجوی: حاکمیت متعلق به جمهور مردم #ایران است. تنها معیار،…

in توییت مریم رجوی

by Super User

حاکمیت متعلق به جمهور مردم #ایران است. تنها معیار، رأی آزادانه، مستقیم، مساوی و مخفی…
بهمن 09, 1398

مسعود رجوی - مجاهدین و اولین انتخابات ریاست جمهوری

مسعود رجوی - مجاهدین و اولین انتخابات ریاست جمهوریhttps://www.youtube.com/watch?v=9b1OEwZtovo
خرداد 18, 1402

خانم #مریم_رجوی: در ملاقات با آقای ژان فرانسوا لوگاره، رئیس بنیاد مطالعات…

in توییت مریم رجوی

by Super User

خانم #مریم_رجوی: در ملاقات با آقای ژان فرانسوا لوگاره، رئیس بنیاد مطالعات خاورمیانه و شهردار…
ارديبهشت 12, 1401

پیام خانم مریم رجوی به‌مناسبت روز جهانی کارگر

https://vimeo.com/705140958این کارگران و زحمتکشان شورشگر ایران‌اند که دست در دست ارتش بزرگ آزادی، استبداد دینی…
مرداد 16, 1402

توییت خانم #مریم_رجوی: همه کشورهای خاورمیانه، كشورهای اسلامی و مسلمانان را به…

in توییت مریم رجوی

by Super User

همه کشورهای خاورمیانه، كشورهای اسلامی و مسلمانان را به همبستگی و همراهی با مردم #ایران…
ارديبهشت 15, 1403

معرفی کتاب ـ نه حجاب اجباری، نه دین اجباری، نه حکومت اجباری

in مریم رجوی

by Super User

به قلم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران کتاب نه حجاب اجباری، نه دین…
بهمن 18, 1400

پیام رادیویی مسعود رجوی در ۱۹بهمن ۶۱: خمینی و دژخیمانش می‌پنداشتند که…

پیام رادیویی مسعود رجوی در ۱۹بهمن ۶۱: خمینی و دژخیمانش می‌پنداشتند که با شهادت سردار…
خرداد 06, 1399

دم زدن آخوند روحانی از جلوه‌های زیبای تختهای خالی و ادعای انبارهای…

آخوند روحانی روز ۱۳فروردین ۹۹: «ما در اوایل اسفند این تصمیم را اتخاذ کردیم که…
شهریور 30, 1402

کنفرانس در پارلمان انگلستان ـ ایران: یکسال بعد از شروع قیام به…

in مریم رجوی

by Super User

https://vimeo.com/864110625 ایران: یک‌سال بعد از شروع قیام به سوی جمهوری دموکراتیک روز سه‌شنبه، ۲۱شهریور ۱۴۰۲،…
ارديبهشت 13, 1402

خانم #مریم_رجوی: اراده و خلاقیت تک تک شما، قدرت همبستگی تان و…

اراده و خلاقیت تک تک شما، قدرت همبستگی تان و نیروی عظیمی که در عشق…
فروردين 30, 1401

تبیین جهان قسمت پانزدهم - #مسعود_رجوی - آموزشهای ایدئولوژیکی #مجاهدین در #دانشگاه…

in تبیین جهان

by Super User

مسأله ناسخ و منسوخ در قرآن مسأله بسیار مهمی است؛ ناسخ، یعنی نسخ‌کننده، و منسوخ…
مهر 29, 1402

پاریس کنفرانس پارلماني قيام و مقاومت عليه رژيم اعدام و قتل عام…

in مریم رجوی

by Super User

https://vimeo.com/873813288 نمایندگان محترم - دوستان عزیز به‌مناسبت روز جهانی «نه» به اعدام، یاد ۱۲۰هزار شهیدی…
ارديبهشت 17, 1402

#مسعود_رجوی: جریان تکامل و نقشهٔ مسیر کانون‌های شورشی - #نه_شاه_نه_شيخ #آری_به_جمهوری_دمکراتیک #قیام_تا_سرنگونی

https://youtu.be/LLc1daKttpE #مسعود_رجوی - جریان تکامل و نقشهٔ مسیر کانون‌های شورشی بنابراین با وحدت روزافزون بین…
خرداد 08, 1401

مسعود رجوی: مسأله‌، امروز هم انقلاب کردن است. باید ارتجاع و دیکتاتوری…

مسعود رجوی- ۵خرداد ۱۴۰۱ مسأله‌، امروز هم انقلاب کردن است باید ارتجاع و دیکتاتوری را…
آبان 07, 1401

#مسعود_رجوی: سناریوی ضدتظاهرات حکومتی برای بهره‌برداری از کشتار زائران شاهچراغ، مقدمهٔ قتل‌عام…

مسعود رجوی معلوم شد سناریوی ضدتظاهرات حکومتی در روز جمعه برای بهره‌برداری از کشتار زائران…
ارديبهشت 03, 1401

تبیین جهان قسمت بیست و هشتم - #مسعود_رجوی - آموزشهای ایدئولوژیکی #مجاهدین…

in تبیین جهان

by Super User

یکی دیگر از این قدمها، حل مسأله ثبات داخلی ارگانیسمها است،۲۷موجوداتی مثل ماهی یا موجودات…
خرداد 28, 1399

مسعود رجوی – میتینگ انتخاباتی مجاهدین در تبریز – ۲۰ اسفند ۱۳۵۸

گزیده سخنان مسعود رجوی در میتینگ تبریز مسعود رجوی در میان احساسات پرشور مردم تبریز،…
مهر 02, 1401

مسعود رجوی: سرکردگان ارتش تحت‌امر ولی‌فقیه ارتجاع باید در برابر عدالت قرار…

مسعود رجوی: سرکردگان ارتش تحت‌امر ولی‌فقیه ارتجاع که مردم را به‌قتل‌عام و کشتار تهدید می‌کنند…
بهمن 23, 1400

بازخوانی سرنوشت انقلاب در پیامهای رهبر مقاومت به‌مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم…

بازخوانی سرنوشت انقلاب در پیامهای رهبر مقاومت به‌مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران – ۲۲بهمن…
ارديبهشت 29, 1399

سلسله آموزش های درونی مجاهدین مسعود رجوی قسمت پنجم

https://www.youtube.com/watch?v=M8AxUapu7IU
ارديبهشت 06, 1401

تبیین جهان قسمت بیست و چهارم - #مسعود_رجوی - آموزشهای ایدئولوژیکی #مجاهدین…

in تبیین جهان

by Super User

مبدأ تاریخ شناخته شده‌یی که ما در مورد آن صحبت می‌ً کنیم، تقریباً چهار هزار…
مرداد 06, 1401

به تو چه که یکی با حجاب است یکی بی‌حجاب! - #مسعود_رجوی

گذشته، حال، آینده جبر زمان، سرنگونی محتوم و راه‌حل‌ها - مسعود رجوی - پاریس ۲۷فروردین…
مرداد 17, 1401

آموزش برای نسل جوان (شماره۱۲) - مسعود رجوی

https://youtu.be/imKjPKwx7Woمجاهدین خلق ادامه‌دهندگان راه مجاهدان صدر مشروطه در مدار جدید تکاملی بورژوازی سازشکار ضدانقلابی همدست…
بهمن 09, 1398

مسعود رجوی - ۳۰ خرداد

مسعود رجوی - ۳۰ خردادhttps://www.youtube.com/watch?v=X2hM3EJUClQ
بهمن 04, 1400

مسعود رجوی: آمار جان‌باختگان کرونای ولایت در میهن اشغال‌شده به نیم‌میلیون رسید…

مسعود رجوی - ۲بهمن ۱۴۰۰ آمار جان‌باختگان کرونای ولایت در میهن اشغال‌شده به نیم‌میلیون رسید…
مهر 02, 1401

مسعود رجوی: در آستانهٔ ۵مهر ”شاه سلطان ولایت مرگت فرا رسیده“. تمام…

 مسعود رجوی: در آستانهٔ ۵مهر ”شاه سلطان ولایت مرگت فرا رسیده“. تمام روضه‌خوانی‌های خشونت‌پرهیزی با…
ارديبهشت 06, 1401

تبیین جهان قسمت بیست و ششم - #مسعود_رجوی - آموزشهای ایدئولوژیکی #مجاهدین…

in تبیین جهان

by Super User

فرض کنید می‌خواهیم به‌ کوهنوردی برویم. چه کفشی را انتخاب خواهیم کرد؟ طبیعی است که…
مهر 22, 1400

تبیین جهان قسمت هفتم - #مسعود_رجوی - آموزشهای ایدئولوژیکی #مجاهدین در #دانشگاه…

in تبیین جهان

by Super User

حس گرایی یا تجربه‌گرایی محض (مسعود رجوی در این باره می‌گوید): آیا ما به حواس…
تیر 29, 1397

پرتوی از سوره صافات - مسعود رجوی

https://www.youtube.com/watch?v=e1dWCzkby18
مهر 04, 1400

#مسعود_رجوی : خانه و سرپناه داشتن حق مسلم هر ایرانی بر روی…

مسعود رجوی - اول مهر ۱۴۰۰ خانه و سرپناه داشتن حق مسلم هر ایرانی بر…
ارديبهشت 20, 1401

مجاهدین چه می خواهند؟ از نگاه مسعود رجوی

https://vimeo.com/704495275
ارديبهشت 27, 1399

تبیین جهان- شماره ۳۲

in تبیین جهان

by Super User

خرداد 22, 1399

مسعود رجوی - سخنرانی در میتینگ امجدیه - چه باید کرد؟ -…

چه باید کرد؟! به‌مناسبت سالگرد سخنرانی برادر مجاهد مسعود رجوی در ۲۲خرداد۵۹در میتینگ بزرگ امجدیه…