اعدام زندانی سیاسی اهل سنت  خسرو بشارت پس از ۱۵ سال حبس
پیش از این پنج هم پرونده خسرو اعدام شدند، کامران شیخه آخرین فرد پرونده زیر اعدام است
۸ اعدام وحشیانه در ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت، فراخوان به اقدام فوری برای نجات کامران و دیگر زندانیان زیر اعدام
 
صبح امروز چهارشنبه ۲۶ اریبهشت ۱۴۰۳، دژخیمان خامنه‌ای خسرو بشارت زندانی سیاسی اهل تسنن را بعد از تحمل ۱۵ سال حبس، در زندان قزلحصار اعدام کردند. دژخیمان دو هفته پیش او را به سلول انفرادی منتقل کرده بودند.
خسرو بشارت به همراه ۶ هموطن دیگر اهل تسنن در آذر ۱۳۸۸ دستگیر و در اطلاعات ارومیه برای گرفتن اعتراف‌ اجباری به شدت شکنجه شدند. آنها در اسفند ۱۳۹۴ توسط آخوند جنایتکار محمد مقیسه ( ناصریان) و در خرداد ۱۳۹۷ توسط سردژخیم صلواتی به اعدام محکوم شدند و سال ۱۳۹۸ دیوان عالی آخوندها این احکام تأیید کرد. اتهام آنها هلاکت امام جماعت خامنه‌ای در مسجد خلفای راشدین مهاباد در اثنای قیام در آذر ۱۳۸۸ بود. پیش از این انورخضری در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳و فرهاد سلیمی، داوود عبداللهی، ایوب کریمی و قاسم آبسته در ۳ بهمن، ۱۲ دی و ۸ آذر۱۴ آبان ۱۴۰۲ در قزلحصار اعدام شدند. آخرین نفر پرونده کامران شیخه همچنان زیر اعدام است.
امروز همزمان با اعدام خسرو بشارت محمدرضا رحیم پور، سیروس حیات بینی، محمد کریم فاضلی و یک زندانی دیگر در زندان قزلحصار و روز گذشته ۲۵ اردیبهشت رضا غلامحسینی، فرخ خان‌محمدی و یک زندانی دیگر در زندان مرکزی ایلام اعدام شدند. روز ۲۳ اردیبهشت علاوه بر چهار اعدام که قبلا اعلام شد، امین جعفری نیز در زندان دستگرد اصفهان به دار آویخته شد. به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده در ۲۶روز اول اردیبهشت دست کم به ۱۰۳ نفر میرسد.
مقاومت ایران بار دیگر شورا و کمیسرعالی حقوق بشر و گزارشگران و نهادهای ذیربط ملل متحد و همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف ماشین کشتار آخوندها و نجات زندانیان زیر اعدام، بویژه کامران شیخه و دیگر زندانیان سیاسی فرا میخواند. سکوت و بی عملی در برابر پدرخوانده ترور و اعدام پایمال کردن آشکار ارزشهای حقوق بشری و دموکراتیک و مشوق رژیم در تشدید جنایت در داخل و جنگ افروزی در خارج ایران است. این رژیم باید از جامعه بین المللی طرد و پرونده جنایات آن باید به شورای امنیت ملل متحد احاله و سردمداران آن در برابر عدالت قرار گیرند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۶  اردیبهشت ۱۴۰۳ 
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید