پولیتیکو روز ۲۱ اردیبهشت در گزارشی تازه خبر داد: اف.بی.آی تحقیق می‌کند که آیا مالی، نماینده ایران در رسیدگی به اطلاعات محرمانه مرتکب تخلف شده است یا خیر.
اتهامی که سناتور جیم ریش، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، و مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان علیه آقای مالی مطرح کردند.
آنها مدعی شده‌اند که «مجوز امنیتی آقای مالی به‌حالت تعلیق درآمده است، زیرا او اسناد طبقه‌بندی‌شده را به ایمیل شخصی خود منتقل کرده و این اسناد را در تلفن همراه شخصی خود دانلود کرده است».
پولیتیکو نوشت: به‌گفته شخصی که در جریان این پرونده و نامه قانونگذاران جمهوری خواه قرار گرفته، اف.بی.آی در حال بررسی این موضوع است که آیا راب مالی، نماینده دولت بایدن برای رژیم ایران، اطلاعات طبقه‌بندی شده را به ایمیل شخصی خود منتقل کرده است، جایی که ممکن است به دست یک بازیگر خارجی افتاده باشد.
اف.بی.آی از اظهارنظر خودداری کرد و گفت که «نه می‌تواند انجام تحقیقات خاص را تأیید یا رد کند». وزارت دادگستری به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداد.
مجوز امنیتی مالی تقریباً یک سال پیش به‌حالت تعلیق درآمد و او بعداً به مرخصی تمام وقت رفت. به‌عنوان فرستاده جو بایدن در امور ایران، موضع مالی شامل تلاش برای احیای توافق هسته‌یی بود که ایالات متحده و سایر کشورها با تهران منعقد کرده بودند.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید